A New York music journalist goes on a quest to uncover the truth behind the mysterious disappearance of young Brazilian piano virtuoso Tenorio Jr. A celebratory origin story of the world-renowned Latino musical movement Bossa Nova, They Shot The Piano Player captures a fleeting time bursting with creative freedom at a turning point in Latin American history in the 60s and 70s, just before the continent was engulfed by totalitarian regimes.