Twenty-seven-year-old Mauricette Bonnarien works as a docker at the port of Dégrad des Cannes in French Guiana. The rest of the time, she slams. Conflicted about her family name ("Good-for-nothing"), imposed on her ancestor when slavery was abolished, she is fighting to complete a name change procedure. It's time to make her new surname heard by those around her.