Sophie is a brilliant student. Encouraged by her math teacher, she leaves the family farm to try her chance at the entrance exam for top rated schools by enrolling in a preparatory science class. Going through new encounters, challenges, failures and fierce competition, Sophie realizes that entering the prestigious engineering school of Polytechnique, is not just a question of competition, but a challenge of climbing the social ladder.