Brittany, France. Following the recent deaths of locals on Breton beaches, a reporter comes to investigate the mystery surrounding algae that may be a cause of these tragic events. As evidence is being covered up and threats to her research mount up, she realizes that some politicians with close ties to prominent local corporations are working to stop her from uncovering the shocking truth.