At the end of the Occupation in 1943, Sister Luce, a model of devoutness and devotion, is a nurse at Périgueux hospital. Her encounter with Martial, a chaplin who has joined the resistance movement and whose faith is deeply shattered, turns her world upside down. Her love for Christ becomes love for a man; Sister Luce experiences a passion which will lead her to leave the convent and her other sisters.