Song for the Buried City is a documentary film, partly silent, partly sung, shot nowadays in the erased footsteps of the Calais Jungle after its destruction. A tribute that doesn’t take a funeral angle, a tribute to the heroism of the displaced populations, drove out of cites at war devastated by the violence of fires.