I am a muanapoto. This means, in Lingala, the majority language in the Congo, "the child of France." I lead two lives: on the one hand my life with my boyfriend, on the other my weekends with my mother Suzanne, who doesn't know that I'm homosexual. At 30, I begin an intimate investigation to understand what prevents me from talking to her about it. By getting my mother to talk about what I don't know about her, her past, and her culture, I discover the way not to be the only one to announce part of my identity. It's the beginning of a dialogue.