A young girl, on board a stratospheric balloon which only she knows how to control, has a strange encounter in space. Two investigations then try to disentangle the true from the untrue. One is conducted in the present, the other in the past. One is interested in space, the other in the depths. This is how the archives of the Centre National d'Etudes Spatiales become enmeshed in playing the game of fiction.