Her father being debt-ridden, the young Else devotes herself to ask for a loan from the old man Dorsday, who accepts if Else goes naked in front of him. Storm under the skull of Else who will to choose suicide.
Isabelle Prim's short movie (born in 1984) follows the weft of the novel written by Arthur Schnitzler in 1924, but in a fragmented way. This Cubist magma, this kaleidoscope, it is at the same time Else habsgourgienne of Schnitzler and, in competition, in contradiction, rthe reflexion of a video director, actress bold and hypermodern from Schnitzler. Luc Moullet.