The Red and The Black, based on an unshot script by Luc Moullet, draws a crazy portrait of the famous inventor of movie cameras Jean-Pierre Beauviala — also distinguished for his close collaboration with Jean-Luc Godard — and his firm Aaton.
This movie, the first one about Aaton, is at once a portrait of a genius inventor, a fiction involving two robbers and an essay using unseen historic footage from Beauviala’s archives.