Monique and Michel Pinçon-Charlot are a couple of French sociologists, famous for their work on the uber-rich. They have been in love for more than 50 years, and they enjoy a comfortable retirement in their lovely home in the Paris suburbs. They could live a quiet life, but how do you get some rest when there is capitalism to fight against?