«Omar is dead!», a voice cried out in Dakar, 11 May 1973. The eldest of the Blondin Diop family, a young militant philosopher, and the articulate Maoist in Jean-Luc Godard’s La Chinoise had allegedly committed suicide in his Gorée Island prison cell. His family and friends did not believe a word of it, demanding that light be shed on this political crime. A phantom haunts the Senegalese capital, itself in a state of unrest.