In 1924, a marine crinoid fossil is unearthed near the summit of Mount Everest, a famous British moutaineer disappears and a soviet leader dies. The simultaneity is the starting point of a narrative on the transformation of matter. In a vast movement, substances metamorphose, scales and temporalities overlap and human bodies nestle in the depths of great terrestrial processes.