Landscapes of Resistance traces a journey through the memories of antifascist fighter Sonja (97), the first Partisan woman in Serbia, who was also one of the leaders of the Resistance movement at Auschwitz. We make her story travel through time towards the bodies of the new generation of antifascists, bespeaking that it is always possible to think and practice resistance.