How could a pedophilic fantasy have become a global pop icon? It took the #MeToo movement for people to begin questioning this literary and collective trance. Today, anyone who saw this as an endorsement of pedophilia is a relic of a bygone era. In 2021, the subject has returned to the headlines with renewed relevance, as evidenced by the numerous cases of pedophilia and incest, and the growing willingness to speak out—starting with the victims themselves. It is time to decipher the “Lolita” phenomenon and reexamine its meaning in order to restore the truth about the ordeal of a child victim of pedophilia.