This film shows the artistic work of a stone carver, from materials recovered from various demolition sites. Stones from thresholds, old roof zinc, wood and discarded objects. Lots of materials, engraved, derelict, assembled to sign their resistance to time. To these heavy formats is sometimes added the dancing lightness of drawings in ink, like sketches of stained glass windows. The artist's hand and gaze, borrowing much the simplicity of the Roman frescoes of a nearby chapel, grope for an answer to the question of our presence in the world.