This documentary film directed by Céline and Joseph Courtecuisse with the collaboration of Sylvie Douchet, based on their personal archive images and interviews, evokes their extraordinary story with their German Shepherd dog Annabelle, who suffers from a degenerative myelopathy that started affecting Annabelle when she was eight. It is a genetic disease that causes progressive paralysis of the body without physical pain. Some masters would have euthanized her, but Céline and Joseph chose to fit Annabelle with a prothesis and to accompany her to the end of her life with dignity.