In a restaurant in Paris, surrounded by friends, Jean-François Stévenin tells and tells himself: the cinema, Truffaut, Depardieu, Jonnhy, his own films, his drunkenness. And especially his meeting with Lucette Destouches, widow of Louis-Ferdinand Céline , their friendship, the film project that never happened and which perhaps that day, in this restaurant, by the power and the humor of the story, by Stévenin's habit of always having on him a tiny camera, in a way, will finally come true.