As anger and resentment grow in the face of social inequalities, many citizens-led protests are being repressed with an ever-increasing violence. In MONOPOLY OF VIOLENCE, David Dufresne gathers a panel of citizens to question, exchange and confront their views on the social order and the legitimacy of the use of force by the State.
Journalist David Dufresne has collected numerous striking amateur images of police violence during the Yellow Vests movement in France and proposes a reflection on the order maintenance and the means devoted to it by political powers.