Mandrin, the French army deserter, becomes the leader of a gang of smugglers in Piedmont. He is loved by the beautiful innkeeper Rosetta but draws attention to the Marquise de Montbricourt, favorite of the king, who comes from Versailles just to see him. She will saved his life and allow him to marry Rosetta.