Les Revoltes de Lomanch was France's first widescreen feature presentation. Set in the Vendee region shortly after the French Revolution, the film re-creates the uprising of a group of noblemen against the newly empowered proletariat. The hero, Barnaud (Amedeo Nazzari), is a revolutionary who has his own intensely personal reasons for putting down the aristocrat's rebellion. The heroine, Monique (Dany Robin), is a high-born woman who was once Barnaud's lover. This is the sort of story that is considered profound because everybody dies at the end; whether profound or not, it certainly is exciting. When originally released, Les Revoltes de Lomanach was decked out with stereophonic sound.