In the early 16th century, Italy is ruled by the powerful Borgia family, led by César Borgia and his sister Lucrètè. In a ruthless power play, César plots to have his sister's husband murdered. But without her brother's knowledge, Lucrècè has taken a strong lover who will challenge the Borgias.