Eddie Carbone, a Brooklyn longshoreman is unhappily married to Beatrice and unconsciously in love with Catherine, the niece that they have raised from childhood. Into his house come two brothers, illegal immigrants, Marco and Rodolpho. Catherine falls in love with Rudolpho; and Eddie, tormented but unable to admit even to himself his quasi-incestuous love, reports the illegal immigrants to the authorities.