A young man visits his brother-in-law (Raf Vallone) and tells him he is deeply in love with a girl (Françoise Arnoul) who turns out to have many a lover and who walked out on him. The wealthy respectable married man goes to Rome where he meets the gal in question. It's love at first sight, to a point that André decides to leave his beloved wife.