After several years, during which time he has made his fortune in Milan and Rome, Michel returns to his hometown of Marseilles to attend the funeral of his aunt. It is a great family occasion and Michel meets up with his sister Jeanne, his cousins and his uncle. During the service, Michel's car is stolen by his nephew, Mino. Aware that his car contains several confidential documents and a gun, Michel is anxious to retrieve it as soon as he can and enlists the help of Mino's girlfriend Cécé. As he goes after Mino, Michel begins to see what drives young people to a life of crime. Marseille has changed a lot since he was last here. His one hope is that he can find Mino and save him before he becomes too deeply mired in criminality...