A ghost nation? Cradle of violence? A country traumatized by multiple events? What does the horror unleashed by one of the great novelists of our time hide? What is masked by the reconstructed geography of his imagination? To what degree does cinema feed this singular expression in prose and drawing of fear? And, finally, which America does Stephen King recount to us?