This documentary mixs the images pulled from Japanese cartoons, the interviews of creators of fictions, by sociologists, by specialists in robotics, and the shootings in the laboratories where they conceive robot humanoids, to explain why and how the Japanese get ready to live with robots, on the tracks of Astroboy.