On the roads of Brittany, a team investigates the region's legendary leprechaun: the "korrigan." Between incredulity and fascination for the sensational, they meet specialists in Celtic culture and gather accounts from the local people. As revelations follow one after the other, the team seems to be on a trail leading to the frontiers of legend.