The sense of rituals and the manifestation of the sacred has underpinned all of Clément Cogitore's oeuvre, inspired by gatherings, communal phenomena, and the expression of beliefs of today, be they erratic or diffuse, or without a defined subject. The spread of images and the way in which they have become commonplace constitute the off-screen "narrative" of this approach: the artist confronts and responds to this with a visual intensity and a sense for storytelling that borders on the fantastic.