The Resonant Interval takes its departure point from two events of unexplained physical origin: the supposed perception of sounds emitted by the aurora borealis, and the apparition of a mysterious luminous formation in Alaska. In both cases, Inuit and Saami superstitions and belief systems disrupt scientific explanation research.