Mirelande is a serious, ordinary teenager. Her life isn't particularly comfortable. She lives with her grandmother, sister, and younger brother in a poor neighborhood in French Guiana and has adapted to it. But, one day, an unfortunate incident awakens a feeling of injustice in her and drives her to rebel, upsetting her relationship with authority.