Sheltered from exterior gazes, this house perpetuates a deadly cycle in which its occupants mistreat the living unimpeded, killing mice at every turn and abusing Juliette, the innocent youngest. The arrival of Petul, a mysterious jerboa, an extraordinary animal with unsuspected powers, endangers the tyranny of the Master of the family and leads to an uprising of the victims of oppression. Behind his humanoid rodent features, Petul is a hero of a modern tale, a liberating weapon at the service of an unknown power. Deep down, perhaps he is nothing other that the product of Juliette's imagination, a kind of life-saving delirium of a tormented child, a ball of fluff embodying instinct, a life force pushing the child to extricate herself from her family hell.