Year 2137. Animals disappeared so many years ago that younger generation no longer remember them. When the reigning ecological dictatorship attempts to reintroduce a hen into the forest, the eco-citizens are formally forbidden from approach the bird. But Oscar, who has illegally held on to a cookbook, has only one idea in mind: to eat it!