Martinique Island. Joseph, 8, refuses to accept the departure of his older brother to the mainland France. Influenced by the traditional stories of his grandfather, he is convinced that Lentikri, an ancient martinican monster, prowls around the house to attack his family. Joseph decides to confront it.