Seventeen-year-old Gaspard doggedly records everyday sounds in the hope of waking up his mother who is in a coma. But for his father, these experiences, which increasingly isolate Gaspard from the outside world, jeopardize the family's fragile balance. Will Gaspard's desperate obstinacy bear fruit?