Alice sings, wears makeup, and jokes to herself. She's happy. Yet she's at the hospital and has just had an operation. She's gravely ill, and totally bald. But she's in love with her surgeon. He is her savior, and comes to see her every evening. For Alice, his visits are magical moments that allow her to forget her intolerable situation. Alice escapes into her imagination and reinvents a life for herself that is sweeter and filled with love.