Louis, a nine-year-old boy from Paris, spends his summer vacation in a small town in Brittany. His mother Claire has lodged him with her girlfriend Marcelle and her husband Pelo while she's having her second baby. There Louis makes friends with Martine, the ten-year- old girl next door, and learns from her about life.