The scene is a summer house, being re-opened in spring by four women (in the presence of a few men) over a four-and-a-half-day period. They are all forty, an age when people are supposed to have made it, when life's die is cast. But life, full of unflagging desire and doubt, means constant questioning and seeking.
Ariane and Pierre have been married for twenty years. They are extremely close, always in cahoots. Perhaps too close, too much in cahoots to leave any room for the new and unexpected.
Léna mourns. She can't let go of Bertrand, her husband, who never quite manages to leave her. Where will she find happiness ? With bertrand ? With her young lover, Marc ? With both of them, or alone ?