Paris, 1942. In the middle of the Occupation, Victor Gence, an unscrupulous merchant, buys, at vastly low prices, artworks belonging to Jewish collectors. Informed by a concierge, he manages to enter the apartment of Mr. Klein who apparently has a fabulous collection.