Her head full of dreams, twenty-year-old Amélie returns to Japan, where she grew up as a child. She offers private French lessons and meets Rinri, her first and only student, a young Japanese man who soon becomes her lover. Through the surprises, joys, and setbacks of this funny and poetic cultural shock, we discover a young woman whose all spontaneity and tenderness, who combines the grace of an ikebana with the playfulness of a manga character.