Victor, sixtysomething, has his life turned upside down the day that Antoine, a flourishing entrepreneur, offers him a unique new brand of entertainment. Using a combination of theatrical artifice and historical re-enactment, his company gives its clients the opportunity to delve back into the period of their choice. Victor decides to relive the most memorable week of his existence, 40 years earlier, when he met the love of his life...