Two long-standing friends, Daniel and Alain, in their fifties and both married for fifteen years, fall in love.
Daniel meets Judith when the son that he had by his first wife, Marie, is left tetraplegic after a motorbike accident. Alain encounters Farida, a young woman from Senegal, who he employs to work in his African art store.
Daniel finally leaves his wife, Isabelle, despite the problem that this separation causes for their thirteen-year-old son. Whereas Alain renounces his love for the beautiful Farida and decides to stay with his wife, Fanny, despite the desperate efforts and destructive behavior of his sister-in-law who tries to drive them apart.