If time exists, can guilt – like some illnesses – be passed down from generation to generation? Can a sin that hasn’t been expiated have an effect on the guilty party and his or her descendents? At the end of the World War II, and its concomitant settling of scores among collaborators, a woman was acquitted of a crime that she committed.
The film takes place in the present day, during the last municipal elections when another crime will be committed. Who is guilty? The person who commits the crime or the person who takes the blame for it?