Albert (Fernandel) is the unhappy brunt of jokes by his fellow office-workers who goes from the frying pan into the fire. Albert gets caught up in a robbery that also goes from bad to worse when it leads to several murders. Although he is not a killer and essentially innocent, there does not seem to be very much that Albert can do to convince others of the truth.