Mario (Fernandel), a bumptious sheep-shearer, discovers he has a inimtable touch that makes women, as well as sheep, swoon at his professional caress. He is soon the most sought-after hairdresser in France and is awarded the Legion of Honor. Among the women whose lives are changed by a hairdo (and his "touch") are his understanding wife; Edmonde, a busy demimondaine, and Aline, his most appreciative customer who sets up his ritzy establishment.