There is only one unemployed man in the town Clochemerle, and that's the hapless Tistin (Fernandel). Obliged to use their tax money to keep Tistin from starving, the other townspeople insist that he find some sort of work. Tistin obligingly takes a few jobs, working for the various ladies in town. Before long, the menfolk become convinced that Tistin is playing the field, and they're angry at him all over again. And so it goes under a happy ending -- happy for everyone else, that is.