For 25 years now, under the Provence sun, Antonin, a farmhand, has shared his work and everyday life with a horse named Ulysse. What a shock when Pascal, the farmer, tells him he has decided to sell Ulysse to a picador for being too old. Not only will he be separated from his faithful companion, but he is well aware too that the arenas of Arles mean death for Ulysse. Being unable to stand such injustice, Antonin runs away from the farm in the company of Ulysse. Together, they go through the Lubéron, the Baux de Provence, the Alpilles, the Crau and the Vaccarès. Yet, their journey is no pleasure cruise, specially when it comes to crossing National Road 7. After a visit to Marcellin, an old friend of his, Antonin sets off again with Ulysse, this time towards the Rhône River.