One by one, the inhabitants of a provincial French village depart, until only the poacher Panturle remains. He dreams of finding a wife and bringing the village back to life. One day, the village is visited by a travelling knife-grinder, Gédémus, and a young woman, Arsule, whom he treats as a slave. Is Panturle’s dream about to become reality?