Toine, the local hunchback, works at the tile manufacturing plant, but during the summer, he gives a hand to Micoulin, the farmer, thereby being able to spend more time close to Nais, Micoulin's daughter. That summer, the estate owner's son, Frederic Rostaing, decides to rest on the farm during his vacation from Law school. But his real motives are to seduce young Nais, whom he knows from their childhood days, after having seen her in town. Who will win the power struggle between the possessive father, the naive daughter, the vile student and the golden-hearted cripple?