Based on the popular stage play by Georges Courteline, the story centers upon the relationship between easygoing cavalry captain Raimu and obstreperous non-commissioned officer Camus. Eventually, the pompous Camus is made to look like an idiot in front of the General, much to the delight of the long-suffering conscripts under his command.